Sesiones presenciales.


Calendario de sesiones y temporalización del 2º trimestre. 

Pincha sobre la imagen para acceder al calendario de sesiones. Imprímelo para poder hacer un seguimiento de todos los ejercicios, actividades de casa, tests y exámenes. Recuerda que puedes enviarme los writings a: acceso25ingles@gmail.com





SESIÓN DEL 10 DE MARZO


No se ven muy bien las fotos tomadas, si alguien sacó foto de la pizarra, le animo a que las suba al grupo de clase. Gracias.



EXAMEN DE INGLÉS DE LA UNED DE 2015
1.       BC: BEFORE CHRIST (antes de Cristo)
2.       AD: ANNO DOMINI (después de Cristo)
3.       Decision-making body
4.       Responsible=responsable
5.       Choose=elegir
6.       Host city= ciudad anfitriona
7.       Which=el cual, la cual, los cuales, que
8.       Este ordenador, QUE me acabo de comprar, es caro.
9.       This PC, which I have just bought, is expensive
10.   Organize = organizar
11.   Funding = fondos económicos
12.   Such as = tales como/ como por ejemplo…
13.   As well as= al igual que
14.   Disability = discapacidad
15.   Physical = física
16.   Teenagers = adolescents
17.   Adapt = adaptarse
18.   Nearly = casi
19.   Such =tal
20.   Create= crear
21.   Challenge=reto
22.   Each=cada
23.   Mass-media = radio, TV, internet (medios de comunicación  masivos)
24.   Unknown =desconocidos
25.   The chance=la oportunidad (change)
26.   Attain= alcanzar
27.   Fame= fama (national / international)
28.   Hair= pelo
29.   There is (1 sola cosa) Hay
30.   There are (+1 cosa) hay

31.   There is a person in the classroom
32.   There are 2 people in the classroom
33.   UFO= Unidentified Flying Object
34.   Lose = perder (perder un objeto)
35.   Miss= perder
36.   /echar de menos (perder el bus)

37.   Condicionales:
38.   1º IF+ PRESENTE+WILL (´LL)
39.   Si estudias, aprobarás el examen: 

SESIÓN DEL 24 DE FEBRERO 2017

Hoy hemos aprendido...
1) Los tipos de condicional

2) El pasado perfecto
3) Vocabulario: adjetivos (página 77)


!Se acerca el día del examen!. Aquí os dejo unos exámenes y sus soluciones para que vayáis practicando en casa. No dudéis en escribirme para cualquier duda que os surja.

EXAMEN 3 (examen-solución)
EXAMEN 4 (examen-solución)
EXAMEN 4 (examen-solución)
EXAMEN 4 (examen-solución)
EXAMEN 4 (examen-solución)




CONDICIONALES: IF (SI)

TIPO 1: PRESENTE-PRESENTE / PRESENTE –WILL

-         Si como comida saludable, estaré más sano
o   If I eat healthy food, I will be healthier
-         Si no hago ejercicio, estaré menos sano
o   If I don´t exercise, I will be less healthy.
-         Si no hago ejercicio, no estaré en forma.
o   If I don´t exercise, I won´t be fit  (*will not =wont)
-         Si estudio inglés, aprendo a comunicarme con extranjeros. 
o   If I study English, I learn how to communicate with foreigners. 

TIPO 2: PASADO/ WOULD

-         Si comiese chocolate, engordaría
o   If I ate chocolate, I ´d get fat.
-         Si no hiciese ejercicio, estaría triste
o   If I didn´t exercise, I ´d be sad / unhappy.
-         Si no bebiese agua, estaría enfermo.
o   If I didn´t drink water, I would be sick/ill. 
-         No suspenderías el examen si estudiases mucho. (fail=suspender)
o   You would not fail the test/exam if you studied hard. 
-         Compraríamos un coche Nuevo si tuviésemos dinero.
o   We would buy a new car if we had money
-         Sería millonario, si me tocase la lotería
o   would be a millionaire, if I won the lottery
-         Correría 10 kilómetros si estuviese en forma
o   would run 10 kilometres if I was fit

TIPO 3: PASADO PERFECTO / WOULD HAVE

-         Si hubieses estudiado, habrías aprobado
-         Si no hubieses aprendido inglés, no habrías encontrado trabajo en Londres.



EJERCICIO 5 DE LA PÁGINA 78
2) FOUND-WOULDN´T USE
3) WOULD LEARN / HAD
4) STOLE /WOULD CONTACT
5) WOULD STAY / WAS
6) DIDN´T HAVE/WOULD COMe

EJERCICIO 6 DE LA PÁGINA 78

1)  If I had 2 extra hours a day, I would study more or I would go to the gym relaxed; I would go to the gym; I would read more. 
2)  If I found someone´s mobile, I would try to use it and would return it to its owner, I would turn it off; . (give it back)
3)  If I was the boss, I would give holidays to my employee.
4)  If I travelled back in time, I would not marry as Paqui said; I would study at university.
5)  If I had a year off, I would travel to London; I would travel around the world, I would go to Bahamas. 




TIRED: I am tired of STUDYING 
HUNGRY: STARVING (HAMBRIENTO)
THIRSTY: I am thirsty, I need water
BORED (aburrido: I am bored because there is nothing on TV) BORING (“aburriente”: TV is boring) 
INTERESTED (interesado: I am interested in English) 
INTERESTING (interesante: English is interesting)
WORRIED ( preocupado: I am very worried about you)
ANNOYED ( molesto: I am annoyed with my boss) 
EXCITED (contento: I am excited about this weekend) 
RELAXED = RELAXING (relajado, calmado, tranquilo)
EMBARRASED= avergonzada
FRIGHTENED = asustados
SURPRISED = Sorprendida
CONFUSED= Confundido 
MISERABLE = Súper triste
PROUD= Orgullosa

PASADO PERFECTO = HAD+ PARTICIPIO (TERCERA COLUMNA DE LOS VERBOS IRREGULARES)

PINCHA AQUÍ



SESIÓN DEL DÍA 10 DE FEBRERO


HOY HEMOS APRENDIDO...:

- Las tiendas y su descripción. Cómo usar -"where" para describirlas.
- Los comparativos en adjetivos irregulares,  largos y cortos.
- Los superlativos en adjetivos irregulares, largos y cortos.

Os propongo una composición para esta semana: What did you do on your last vacation?


SESIÓN 3: DÍA 3 DE FEBRERO DE 2017

TELEVISION = TV PROGRAMMES

PÁGINA 33

ADVERT = SPOT (TV SPOT) = ANUNCIO
1.       Do you watch a lot of TV?
2.       What kinds of programmes do  you like?
3.       Do you ever watch TV programmes?
Yes, I love TV. I watch sports programmes every Saturday with my family.  I watch a documentary every Sunday with my brother in the evening. I watch soap operas with my parents, my children, my grandparents and my sister.
I can´t stand watching  these sitcoms: “ Sons of anarchy”, “Breaking Bad” and “Stranger things”
I hate the news because they are extremely sad every day.
I like watching the weather forecast, but I prefer watching a police drama.
I like eating chips but I prefer drinking coke.
I like dancing but I prefer going shopping.
I like watching films but I prefer watching cartoons
I don´t mind watching Reality TV shows but I prefer watching chat shows.
I watch game shows every afternoon in my living room.
I don´t like WATCHING horror movies, I hate horror movies.
I dislike WATCHING  romance, I hate TITANIC.
EXPRESIONES DE TIEMPO.
-          Never: I never watch cartoon
-          Always: I always watch TV adverts
-          Often: I often watch soap operas

-          Every day: I watch movies everyday
-          Every afternoon: I watch sports programs every afternoon
-          In the morning: I watch horror movies in the morning
-          In the afternoon: I prefer animal documentaries in the afternoon
-          In the evening: I like the news in the morning, but I prefer the news in the evening.
-          At night: I love watching horror movies at night.


Examen de vocabulario: VOCABULARY EXAM
1.       Traduce a español las siguientes expresiones: (page 5)
a.       A plumber Works in a factory:
b.      An electrician works at home:
c.       An artist paints in a studio:
d.      A gardener works outdoors:
e.      A hairdresser works in a saloon:

2.       Traduce a inglés las siguientes expresiones: (page 9)
a.       Ir de compras:
b.      Ir a la cama:
c.       Tomar el desayuno:
d.      Darse una ducha:
e.      Hacer la cama:
f.        Hacer los deberes:
g.       Planchar:

3.       Traduce este texto: (page 13)
a.       Nací en 1950. Crecí en Fuenlabrada. En la universidad, hice un examen muy difícil. Me gradué a los 18 años. Conseguí un trabajo en 1980. Conocí a mi marido en Madrid. Me casé y me divorcié en 1990. Me jubilé en 2000.
b.      I was born in 1983. I grew up in Madrid. At University, I studied Maths. I graduated in 2010. I got a fantastic job. I met my husband in Alicante. I retired when I was 12.
4.       Preposiciones: (page 21)

a.       Al final de la calle:
b.      En medio de la plaza:
c.       En lo alto de la colina:
d.      Por encima del puente:
e.      Dentro del parking:
f.        Sobre la mesa:
g.       Por encima de la cama:
h.      Entre el vestido y la chaqueta:
i.          
5.       Características: (page 29)
a.       Soy alto, de complexión media y guapo:
b.      Mi marido es bajito, atractivo y  con sobrepeso
c.       Ella es de mediana edad, guapa y alta:
d.      Tengo el pelo largo y rizado:
e.      Soy calvo y tengo bigote:


Examen de vocabulario: VOCABULARY EXAM
1.       Traduce a español las siguientes expresiones: (page 5)
a.       A plumber Works in a factory: Un fontanero trabaja en una fábrica
b.      An electrician works at home: Un electricista trabaja en casa
c.       An artist paints in a studio: Un artista pinta en un estudio
d.      A gardener works outdoors: Un jardinero trabaja fuera
e.      A hairdresser  works in a saloon: El peluquero trabaja en el salón de belleza (beauty centre)

2.       Traduce a inglés las siguientes expresiones: (page 9)
a.       Ir de compras: go shopping (I like going shopping with my sister)
b.      Ir a la cama: go to bed (I don´t mind going to bed but I like watching TV)
c.       Tomar el desayuno: have breakfast (I love making  breakfast every Sunday for my children)
d.      Darse una ducha: have a shower (She never has a shower)
e.      Hacer la cama: make the bed (I like making the bed in the morning but I prefer going to bed)
f.        Hacer los deberes: Do my homework
g.       Planchar: Do the ironing (I always do my homework at night but sometimes I do the ironing)

3.       Traduce este texto: (page 13)
a.       Nací en 1950. Crecí en Fuenlabrada. En la universidad, hice un examen muy difícil. Me gradué a los 18 años. Conseguí un trabajo en 1980. Conocí a mi marido en Madrid. Me casé y me divorcié en 1990. Me jubilé en 2000.
                                                               i.      I was born 1950. I grew up in Fuenlabrada., At university I took a very difficult exam. I graduated when I was 18 years old. I got a job in 1980.
I met my future husband in Madrid. I got married and I got divorced in 1990. I got retired in 2000.


b.      I was born in 1983. I grew up in Madrid. At University, I studied Maths. I graduated in 2010. I got a fantastic job. I met my husband in Alicante. I retired when I was 60.
                                                               i.      Nací en 1983. Crecí en Madrid. En la Universidad estudié Matemáticas. Me gradué en 2010. Conseguí un trabajo fantástico. Conocí a mi marido en Alicante. Me jubilé cuando tenía 60 años.
4.       Preposiciones: (page 21)

a.       Al final de la calle: At the end of the street
b.      En medio de la plaza: In the middle of the square
c.       En lo alto de la colina: At the top of the hill
d.      Por encima del puente: Over the bridge
e.      Dentro del parking: into the car park.
f.        Sobre la mesa: On the table
g.       Por encima de la cama: Over the bed
h.      Entre el vestido y la chaqueta: Between the dress and the jacket.
i.          
5.       Características: (page 29)
a.       Soy alto, de complexión media y guapo:
                                                               i.      I am tall, medium build and handsome.
b.      Mi marido es bajito, atractivo y  con sobrepeso
                                                               i.      My husband is short, attractive and overweight.
c.       Ella es de mediana edad, guapa y alta:
                                                               i.      She is middle-aged, pretty and tall.
d.      Tengo el pelo largo y rizado:
                                                               i.      I have got long and curvy hair.
e.      Soy calvo y tengo bigote:
                                                               i.      I am bald and I have a moustache

PAGINA 30: ADJECTIVES AND ADVERBS
BUENO-BUENA (GOOD) / BIEN (WELL)
MALO-MALA (BAD) / MAL (BADLY)
RAPIDAMENTE (QUICKLY)
FÁCILMENTE (EASYLY)
PERFECTAMENTE (PERFECTLY)
HONESTAMENTE (HONESTLY)

SESIÓN 2: DÍA 27 DE ENERO DE 2017

DESCRIBING PEOPLE





He was a very popular cook. I am going to describe his physical appearance.  He was medium-height. He was extremely overweight = obese .He wasn´t a handsome man. He was a middle-aged man. He had brown hair. His eyes were slightly blue. He had fairly straight hair. He had a brown beard and quite short.
 He is an actor. He is young. He is very handsome.  He has got blue eyes. His hair is dark blond and wavy. He has a beard. He is a very intelligent actor. He is good-tempered and calm. He is very optimistic and very polite. He is not bald. He hasn´t got a moustache. He is quite slim. He is not overweight.
She was a very popular singer. She was a quite short woman. She was extremely slim. She was not  very attractive. Her hair was short and very blond.  She was a middle-aged woman. Her songs were well-known= popular = famous . Ana Torroja was a very popular singer. She had a thin face.



DESCRIBING PERSONALITY


ADJETIVOS INTERESANTES PARA APRENDER…
Unfriendly / friendly
Silly/ intelligent
Dishonest/honest
Hard-working / lazy
Good-tempered / bad-tempered
Calm / nervous
Lively / depressive
Happy / unhappy (sad)
Pessimistic / optimistic
Distracted/ attentive
Reserved / extroverted = sociable
Patient /Impatient
Polite / rude
On the contrary = por el contrario; however= sin embargo;
Sometimes I am good-tempered, but other times I am bad tempered
I am always optimistic, and I am never distracted



SHOPPING FOR JACKETS (PAGE 32)

1.       CAN I HELP YOU? = ¿Puedo ayudarle?
2.       HOW MUCH IS THIS JACKET? / HOW MUCH ARE THESE JACKETS? = ¿Cuánto son /es?
3.       IT`S $65 = Son…$
4.       CAN I HAVE  THIS JACKET? =¿Me da esa chaqueta?
5.       ANYTHING ELSE?= ¿Algo más?
6.       I LIKE THIS JACKET BUT I PREFER THIS ONE_= Me gusta esa chaqueta pero prefiero aquella.
7.       I LIKE THESE JACKETS BUT I PREFER THESE ONES


GUSTOS Y PREFERENCIAS… PAGE 31
-          I like getting up late = me gusta levantarme tarde.
-          I can´t stand Writing emails = No soporto escribir emails
-          I love eating new kinds of food = me encanta comer nuevos tipos de comida
-          I prefer eating the same kinds of food = yo prefiero comer el mismo tipo de comida
-          I don´t mind going to parties = No me importa ir a fiestas
-          I don´t mind travelling very much = No me importa viajar mucho
-          I don´t mind talking on the phone, but it is not my favorite thing.
-          I love shopping for jackets = me encanta comprar jackets
-          I can´t stand meeting new people = no soporto conocer a gente nueva
-          I prefer working with other people = prefiero trabajar con otra gente
-          I like dancing very much= me gusta mucho bailar



SESIÓN 1: DÍA 20 DE ENERO DE 2017

1) PREGUNTAS QUE TIENEN LA PREPOSICIÓN AL FINAL

WHO WAS SHE WITH? = ¿Con quién estaba ella?
WHAT ARE YOU LAUGHING AT? =¿De qué te ríes?
WHERE ARE YOU FROM? = ¿De dónde eres?

2) LA PREPOSICIÓN: describir dónde están ubicados los objetos de una habitación

The dress is IN the wardrobe = El vestido está dentro del armario
The teddy is ON the bed = El osito está encima/ en de la cama (SOBRE, CON CONTACTO)
The posters are ON the wall = Los posters están en la pared (EN, CON CONTACTO)
The carpet is ON the floor= La alfombra está EN el suelo (En, CON CONTACTO)
The plant, the picture and the clock are ON the shelf  = la planta, foto y reloj están sobre la estantería.
The lamp is OVER the bed = la lámpara está por encima /encima de la cama (SIN CONTACTO)
The bag is UNDER the table = El bolso está debajo de la mesa (Backpack =mochila)
The clock is OVER the table = El reloj está encima de la mesa
The dress is BETWEEN the coat and the shirt = El vestido está entre el abrigo y la camisa
The chair is NEXT TO the computer= la silla está al lado del ordenador
The wardrobe is UNDER the house = el armario está debajo de la casa
The chair is IN FRONT OF the mouse = La silla está en frente/delante del ratón

3) HEMOS HECHO UN EXAMEN DE PRUEBA: PINCHA AQUÍ
4) HOJAS 25 (PAÍSES) Y 29 (APARIENCIA FÍSICA)
5) CANCIÓN DE YESTERDAY


Calendario de sesiones y temporalización del 1er  trimestre.

Pincha sobre la imagen para acceder al calendario de sesiones. Imprímelo para poder hacer un seguimiento de todos los ejercicios, actividades de casa, tests y exámenes. Recuerda que puedes enviarme los writings a: acceso25ingles@gmail.com
TUTORÍA DEL 17 DE NOVIEMBRE
REPASAMOS EL Pasado
TO BE (SER O ESTAR)
I was blond BUT now I have red hair – Was I blond?
You were  short at the age of 4, but now you are tall – were you short?
MEET = QUEDAR, ENCONTRARSE, CONOCER
Where did you meet Maite?
Paqui didn´t meet Maite last year.
Paqui met Maite at Cepa Paulo Freire.
GO= IR
Where did you go?
We didn´t go to Toledo
I went to London
VISIT
Susi, did you visit Toledo last week? – Susi, were you in Toledo last week?
Yes, I did                                                            - Yes, I was
Pedro, did Susi visit Toledo last week? – Pedro, was Susi in Toledo last week?
Yes, she did                                                      - Yes, she was
Maire, were you and Paqui in Cuenca last Monday?
No, we weren´t
Yes, we were
PARA EXPRESAR COSTUMBRE: USED TO (SOLÍA)
I USED TO COMB MY HAIR = Solía peinarme
I USED TO GO TO SCHOOL = Solía ir al colegio
I USED TO WRITE LETTERS = Solía escribir cartas
TRUCOS PARA EL EJERCICIO 4 DEL EXAMEN:
-          Todos los verbos que lleven una preposición delante se ponen con –ing
-          Worried about : preocupado por
-          Greatest: Comparativos o superlatives (!hay que fijarse en si el adjetivo es largo o corto!
-          by (para oraciones en PASIVA)
-          Although, (aunque) va seguido de una oración completa de sujeto y verbo.
____Although________I love chocolate, I can´t eat it because I get fat.

MY TRIP TO LONDON / LONDON, THE BEST CITY IN THE WORLD! / I LOVE LONDON/ MY SUMMER IN LONDON

In this essay I am going to talk about my last summer.

Firstly, I am going to tell you about what I did and secondly, where I went. I went to London with my father, with my mother and my two children. I stayed in a very expensive hotel. The hotel was situated in the city centre. It was: The Palace hotel.

Now, I am going to tell you what I ate, drank and visited. We ate fish and chips in a fantastic, extraordinary and expensive restaurant. Although we drank beer and red wine, my children drank coke.

We also visited a museum, a theatre and a famous street. Besides, we went to the zoo, to a cathedral and to the Stadium. My parents played with my children in the biggest park in London.

Finally / eventually, we took the bus and we went to the airport.
TUTORÍA 4: DÍA 28 DE OCTUBRE

Hoy aprenderemos:
1. Halloween celebration (Vocabulary)
Worksheet 1







2. Student´s book and Workbook: pages 7, 8, 9, 10 (Exercises set  in the calendar) 

TUTORÍA 3:  DÍA 21 DE OCTUBRE

HOY HEMOS APRENDIDO: .....

REDACCIÓN QUE HEMOS HECHO ENTRE TODOS SOBRE LOS DESASTRES NATURALES.
Los conectores aparecen marcados en color verde.
In this essay, I am going to talk about  natural disasters.
Currently, natural disasters are very common. However, not everybody survives. But I survived a tsunami. Besides, I  survived tornados, hurricanes, floods, earthquakes, wild fires and thunderstorms.
On the one hand, I love tsunamis on TV on the other hand,  I hate Tsunamis because there are victims.
Firstly, I survived a horrible tsunami in Mexico on vacation with my parents, my husband and uncle Peter and my pet Toby.
Secondly, I  survived a terrible hurricane in Maldives last year with my boyfriend.
Finally, I decided not to go out on vacation and stay home in summer. Now I am happier.
Actually (DE HECHO)  !!!!MUCHO CUIDADO!!!!

PARA MUERTOS, MEJOR UTILIZO LA PALABRA: VICTIMS
DIE: We all are going to die
DIED: Yesterday my parakeet died
DEAD: My parakeet is dead
DEATH: The death came yesterday to visit my parakeet
Ejercicio 3 de la página 4
1.       Russell is Ryan and Cindy´s son
2.       Lucy is Jordan´s girlfriend.
3.       Cindy is Ryan´s wife.
4.       Peter is Sarah´s boyfriend.
5.       Melanie is Russell´s sister
6.       Cindy and Ryan are Melanie´s parents.
Ejercicio 4 página 4
1.       Why is Peter busy (ocupado)? Because he is moving to the new office
2.       Where is Sarah? She is in Manchester/ Sarah is away
3.       Who is at university in Manchester? Melanie is at university in Manchester.
4.       Where is Russel at the moment?  He is travelling around the world
PRESENT SIMPLE
A plumber repairs/ fixes things in the bathroom, in the kitchen, in the toilet.
X, SS, SH, S, Z, CH + ES
Frases de la página 5
Buscamos el significado de este vocabulario y hacemos frases:
An artist dances a beautiful song in a studio.
A gardener looks after plants and cleans the garden. A gardener grows plants and flowers.
An electrician fixes the sockets and wires  
A lorry driver does shift work every day.
A policeman does shift work.
A hairdresser works with scissors and a comb or a hairbrush / toothbrush (haircut) hairstyle


Examen tipo: Este enlace te lleva al examen
https://drive.google.com/drive/folders/0B7krINvhYLOyYzd4SDJNTmNWM00
Ejercicio 1
1.       False. He was finishing a project to put a phone line in place
2.       False. In the past few weeks, lighting in the South Florida has killed a tourist.
3.       Don´t know.
Ejercicio 2
1.       Memory: Short-term memory is damaged
2.       Sleep: At night he wakes up with cold sweats
3.       Weakness: He has fatigue problems.
4.       Other: partial hearing loss
Ejercicio 3
1.       Often = frequently
2.       Return = go back
3.       Moreover = In addition
4.       Indoors = inside a building

TUTORÍA 2: DÍA 14 DE OCTUBRE


CORRECCIÓN DE COMPOSICIONES

Estimados alumnos,

Gracias por vuestras composiciones sobre NATURAL DISASTERS. Aquí os dejo un documento con algunas de ellas corregidas para revisar ciertos puntos comunes:

1. Es importante darle un título a nuestra composición. Algo sencillo, sin complicaciones. Si puede ser, de una o dos palabras: 

Por ejemplo, en este caso: NATURAL DISASTER; TORNADO; DEAF GOVERNMENTS.

2. Cuando generalizo y no especifico, no hay que poner "THE". 

Por ejemplo: Odio las tormentas = I hate storms (A diferencia del español, en inglés no se pone ese "las")

3. Los adjetivos SIEMPRE van delante del nombre, nunca detrás, a diferencia de nuestro idioma. Tenemos en cuenta que los adjetivos pueden estar en grado positivo: azul; comparativo: más azul que o superlativo: el más azul. En inglés, en los 3 casos, el adjetivo va delante del nombre.

Por ejemplo:
Tormenta peligrosa = dangerous storm
Las tormentas más peligrosas = The most dangerous storms

4. Podemos utilizar palabras de conexión que nos ayuden a estructurar nuestra composición:

- Currently: Hoy en día
- However: sin embargo
- Besides: además
- In this essay, I am going to talk about ... (en esta composición, voy a hablar de...)
- Firstly, ... (para empezar)
- Secondly, ... (en segundo lugar)
- Finally, ...(finalmente)

5. Vocabulario sobre NATURAL DISASTERS





PINCHA AQUÍ PARA VER LAS COMPOSICIONES DE TUS COMPAÑEROS


Hoy estudiamos:


-Páginas 3 y 4 del libro y del workbook. Ejercicios del Workbook: Página 3 (1, 3) Página 4 (1)

-Examen de inglés de Acceso a la Universidad: revisión de tipo de ejercicios y solución de dudas.Busca en los exámenes que tenemos como modelo el que se titula:  "SUMMER LIGHTING"

-Hacer la composición final: Pasos a seguir y conectores que debes usar. 

EXAMEN PRUEBA DE ACCESO

SUMMER LIGHTNING

VOCABULARY
1. Chance: oportunidad
2. Lighting: rayos
3. Retired: jubilado
4. Living proof: prueba viviente
5. Phone line: línea telefónica
6. Thunderstorms: tormentas de truenos
7. Suffer: sufrir
8. Unable: incapaz
9. For instance: por ejemplo
10.                  Short term memory: memoria a corto plazo
11.                  Damaged: dañado
12.                  Moreover: además
13.                  Cold sweats: sudores fríos
14.                  Fatigue: fatiga
15.                  Hearing loss: pérdida de oído
16.                  Injured: herido
17.                  Danger: daño
18.                  Golf courses: campos de golf
19.                  Anywhere in sight: en cualquier sitio a la vista
20.                  Indoors: interior
21.              Storm: tormenta(Escribir bien requiere mucho trabajo)

TUTORIA 1: DÍA 7 DE OCTUBRE

1)      PRÁCTICA DE PREGUNTA RESPUESTA
1.       Where are you from? I am from…(Spain) ¿De dónde eres?
2.       What´s your nationality? I am… (Spanish) ¿Qué nacionalidad tienes?
3.       What do you do? I am a/an… (teacher, mechanic, secretary)¿A qué te dedicas?
4.       When is your birthday? It´s in…(January, February, March, April, May…) ¿Cuándo es tu cumpleaños?
5.       How old are you? I am….(34) years old.  ¿Cuántos años tienes?
6.       Where do you live? I live in…(Spain, Japan, Brazil…)¿Dónde vives?
7.       Where do you study? I study in…(Fuenlabrada)¿Donde estudias?
8.       Where do you work? I work in…(a big company) ¿Dónde trabajas?
2)      Exercise 4a Page 1
1)      China
2)      Brazil
3)      Ireland
4)      Greece
5)      Russia
6)      North-America /United States of America (USA)
7)      France
8)      Egypt
9)      Japan
10)   Spain
3)      Exercise 1a Page 2
1)      Where are you from ?
2)      What´s your last name? (is) surname= apellido ; family name
3)      Are you married? (Estas casado?) Are you single? (soltero) Are you divorced? / are you separated?
4)      When is your birthday?
5)      Where were you born? (dónde naciste?)
6)      Have you got any brothers or sisters? / Do you have any brothers or sisters? (siblings= ambos, hermanos y hermanas)
7)      Have you got a car? / Do you have a car?
8)      Do you live near here?
9)      What do you do? / What´s your profession?
10)   What do you do in your free time? = leisure time

Deberes: WORKBOOK Página: 1 (4a 4b) Página 2 (1, 2, 3, 5)


No hay comentarios:

Publicar un comentario